Інформація про кафедру педагогіки, філософії та мовної підготовки
Завідувач кафедри: доктор педагогічних наук, професор
Касьянова Олена Миколаївна.
На кафедрі працюють: кандидат філологічних наук, старший викладач К.Д. Каруник, кандидат педагогічних наук, старший викладач В.С. Харківський, кандидат педагогічних наук, старший викладач Г.А. Швецова, старший викладач А.Г. Разумна, старший викладач Г.А. Шахова, старший викладач Т.О. Стриженко. Технічне забезпечення навчальної роботи здійснює старший лаборант – В.В. Зюзько.
Основні напрями діяльності кафедри:
- підвищення рівня педагогічної майстерності викладачів медичних ЗВО з урахуванням їх професійного досвіду, індивідуальних освітніх потреб і соціального замовлення;
- забезпечення сучасного рівня іншомовної компетентності фахівців медичної галузі та викладачів медичних ЗВО, аспірантів, здобувачів наукового ступеня, інтернів;
- удосконалення навичок практичного володіння сучасною українською мовою в межах професійного спілкування медичних фахівців;
- прийом іспитів кандидатського мінімуму з іноземних мов і філософії, а також вступних іспитів до аспірантури.
Кафедра розташована за адресою:
м.Харків, вул.Амосова, 58, 6-й поверх.
тел. (057) 7115917.
Е-mail: pedagogics@med.edu.ua
Сайт кафедри: www: http://hmapo-pedagogics.kh.sch.in.ua
Літопис кафедри педагогіки, філософії та мовної підготовки розпочинається з 1931 року, коли в Українському інституті удосконалення лікарів було створено кафедру соціально-економічних наук, а згодом, 1964 року - кафедру іноземних мов. Головною метою діяльності кафедри іноземних мов була підготовка фахівців-медиків і науковців для роботи в країнах Азії та Африки, а також вивчення російської мови іноземними фахівцями із зарубіжних країн.
Об’єктивні процеси розвитку суспільства зумовили необхідність зміни складу, структури і масштабів діяльності кафедр закладів післядипломної освіти. Відтак, було створено кафедру гуманітарних дисциплін шляхом об’єднання 1997 року кафедр філософії та іноземних мов. З огляду на потреби сьогодення 2012 року кафедру гуманітарних дисциплін було реорганізовано у кафедру педагогіки, філософії та мовної підготовки.
Завідувач кафедри доктор педагогічних наук, професор Касьянова Олена Миколаївна. Здобула вищу освіту у Харківському державному університеті імені О.Горького (Харківський національний університет ім.В.Н. Каразіна). Навчалася в аспірантурі Українського інституту підвищення кваліфікації керівних кадрів освіти, де захистила дисертацію на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук. 2012р. захистила докторську дисертацію за спеціальністю 13.00.06 – теорія та методика управління освітою. 2013р. отримала вчене звання професора кафедри педагогіки. Стажувалася у вищих навчальних закладах США за програмою «Моніторинг якості освіти» та «Освітній процес, сучасні методики викладання та організація наукових досліджень», у Міжнародному університеті імені Шиллера (Німеччина). Автор понад 150 наукових та навчально-методичних праць. Нагороджена Почесними грамотами Міністерства освіти і науки України, Департаменту з гуманітарних питань Харківської міської ради, Управління освіти та науки Харківської обласної державної адміністрації. Коло наукових інтересів–експертна оцінка якості освіти, ефективності педагогічних інновацій, технології педагогічного менеджменту, теорія і практика неформальної та інформальної освіти дорослих.
Каруник Катерина Дмитрівна – кандидат філологічних наук, старший викладач кафедри з 2019р. Вищу освіту здобула в Харківському національному педагогічному університеті імені Г.С.Сковороди за спеціальністю «українська мова і література та англійська мова і зарубіжна література». Має досвід професійно-педагогічної роботи в системі середньої та вищої освіти. У 2019 році оборонила дисертацію на здобуття наукового ступеня кандидата філологічних наук за спеціальністю 10.01.02 – українська мова. Є автором понад 30 наукових публікацій. У колі наукових зацікавлень – історія українського мовознавства, лінґвістичний доробок Ю. Шевельова, історія української мови в ХХ ст., історична соціолінґвістика. Викладає українську та англійську мови.
Харківський Валерій Сергійович - кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри. Здобув вищу освіту в Національній юридичній академії України імені Ярослава Мудрого (спеціальність – правознавство, кваліфікація – юрист) та другу вищу освіту в Українській інженерно-педагогічній академії (спеціальність – інтелектуальна власність, кваліфікація – професіонал у галузі інтелектуальної власності). Має досвід науково-педагогічної та професійної діяльності, як у системі вищої, так іпіслядипломної освіти. У науковому доробку – більше ніж 30 наукових праць, у тому числі навчально-методичні посібники «Сучасний розвиток правової компетентності фахівців медичної галузі» та «Навчання впродовж життя – шлях до професійного успіху». Є постійним учасником симпозіумів, наукових семінарів, курсів, тренінгів, які сприяють підвищенню його професійної компетентності, саморозвитку та самореалізації у науково-педагогічній діяльності. Сфера наукових інтересів пов’язана з вирішенням проблем розвитку правової компетентності фахівців медичної галузі.
Швецова Ганна Андріївна - кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри. Здобула вищу освіту у Харківському гуманітарно-педагогічному інституті (на сьогодні Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківський обласної ради). Навчалася в аспірантурі Української інженерно-педагогічної академії, де 2015 року захистила дисертацію на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.02 – теорія та методика навчання. Має досвід професійно-педагогічної роботи в системі вищої освіти. Є автором близько 20 наукових праць. Наукові інтереси розповсюджуються на психолого-педагогічні питання викладання у системі післядипломної освіти, упровадження інформаційно-комунікаційних технологій.
Разумна Алла Григорівна - старший викладач кафедри. Здобула вищу освіту у Харківському державному університеті імені О. Горького (на сьогодні Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна). Має досвід професійно-педагогічної роботи як зі студентами, так і в системі післядипломної освіти. Є автором близько 40 наукових праць. Наукові інтереси розповсюджуються на питання формування професійної ідентичності фахівців, забезпечення психологічних умов для їх ефективної підготовки.
Шахова Гульнара Аскербаївна - старший викладач кафедри. Випускниця Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут» за спеціальністю Автоматизовані системи управління (1993 р.) та Педагогіка вищої школи (2010 р.). Має досвід професійно-педагогічної роботи в системі вищої освіти. Є автором та співавтором близько 15 наукових праць. Коло наукових інтересів: інформаційні технології в освіті, підвищення та удосконалення рівня інформаційної компетентності фахівців.
Стриженко Тетяна Олександрівна - старший викладач кафедри. Здобула вищу освіту у Харківському національному університеті імені В.Н.Каразіна, Харківському національному педагогічному університетті імені Г.С. Сковороди та Нацональному технічному університеті «Харківський політехнічний інститут». Має досвід професійно-педагогічної роботи в системі післядипломної освіти. Наукові інтереси розповсюджуються на психолого-педагогічні питання викладаня у системі післядипломної освіти, експертну оцінку внутрішнього механізму забезпечення якості освіти.
Зюзько Вікторія Віталіївна - старший лаборант кафедри. Працює в ХМАПО понад 20 років. Закінчила факультет психології Інституту післядипломної освіти Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди. Здобула кваліфікацію магістра з педагогіки вищої школи в Українській інженерно-педагогічній академії. Автор і співавтор близько 10 наукових праць.
На кафедрі щорічно підвищують кваліфікацію понад 500 осіб, серед яких викладачі медичних закладів вищої освіти України, наукові співробітники НДІ МОЗ України, медичні фахівці. Кафедра проводить цикли тематичного удосконалення з педагогіки: «Основи теорії і методики вищої та післядипломної освіти» (для викладачів медичних ЗВО), «Основи теорії та методики післядипломної освіти» (для асистентів, викладачів та старших викладачів), «Основи педагогіки та психології вищої та професійної освіти» (для викладачів медичних коледжів), «Психолого-педагогічні основи професійної діяльності викладачів ВМНЗ» (для викладачів медичних коледжів), «Основи теорії та методики післядипломної освіти» (для зав. каф., професорів та доцентів), «Психолого-педагогічні основи вищої освіти» (для викладачів медичних ЗВО), «Педагогічний супровід діяльності опорної кафедри медичних ЗВО» (для професорсько-викладацького складу опорних кафедр медичних ЗВО та закладів післядипломної медичної освіти); з іноземної мови:«Англійська мова» (для викладачів медичних ЗВО), «Англійська мова» (для фахівців медичних спеціальностей); з української мови: «Українська мова» (для викладачів медичних ЗВО), «Українська мова у професійній діяльності медиків» (для медичних фахівців). Цикли тематичного удосконалення проводяться за очною та очно-дистанційною формами навчання.
Кафедра педагогіки, філософії та мовної підготовки співпрацює з профільними кафедрами ХМАПО, ДВНЗ «Університет менеджменту освіти НАПН України», Інститутом педагогіки НАПН України (відділ економіки та управління загальною середньою освітою), Харківським національним педагогічним університетом імені Г.С.Сковороди, Національним фармацевтичним університетом.
За період існування кафедри педагогіки, філософії та мовної підготовки було опубліковано понад 80 наукових праць, серед яких підручники з філософії та моделювання професійної діяльності фахівця, навчально-методичні посібники з моніторингу та експертизи в освіті, української та іноземних мов, якими користуються на кафедрах ВМНЗ. Співпрацівники кафедри беруть активну участь у Міжнародних та Всеукраїнських науково-методичних, науково-практичних конференціях.
Перспективними напрямами розвитку кафедри визнано використання ресурсних можливостей ХМАПО – найпотужнішого в Україні вищого навчального закладу IV рівня акредитації – в реалізації компетентнісного, персоналізованого та акмеологічного підходів у підвищенні кваліфікації викладачів медичних ЗВО та фахівців-медиків відповідно до вимог сучасного розвитку вищої медичної освіти та соціального замовлення.
Коментарi