Тест для самоконтролю слухачів циклів тематичного удосконалення
Блок 1
Вища та післядипломна освіта України
Тенденції розвитку післядипломної медичної освіти
1. Наука про закономірності навчання і виховання студентів, їх професійну підготовку як фахівців - це:
а) педагогіка вищої школи;
б) дидактика;
в) наука про виховання;
г) андрагогіка.
2. Визначте, з якими науками пов`язана педагогіка вищої школи:
а) психологія;
б) валеологія;
в) соціологія;
д) всі відповіді вірні.
3. Яка галузь педагогіки вищої школи розглядає теорію навчання?
а) педагогічні технології;
б) дидактика;
в) етика;
г) деонтологія.
4. Визначте основні функції педагогіки:
а) освітня, виховна, розвивальна;
б) соціальна, виховна, психологічна;
в) лікувальна, коригуюча, виховна;
г) освітня, соціальна, коригуючи?
5. Педагогіка – це…:
а) наука, яка вивчає закономірності розвитку особистості та шляхи її виховання;
б) наука про виховання людини;
в) наука, яка вивчає мистецтво впливу педагога з метою формування особистості;
г) наука про професійний розвиток фахівця.
6. Яке з зазначених завдань навчально-виховного процесу є пріоритетним на етапі реформування освіти в Україні?
а) формування міцних знань, умінь, навичок;
б) формування гармонійної особистості;
в) створення умов для саморозвитку, самовизначення, самореалізації на основі ієрархічної системи загальнолюдських цінностей;
г) інше.
7. Гуманізація навчально-виховного процесу – це…
а) надання студентам нових освітніх послуг;
б) орієнтація навчально-виховного процесу на особистість, формування потреби до саморозвитку, самовдосконалення;
в) розвиток творчих здібностей майбутнього фахівця, її духовне збагачення;
г) створення умов для вільного розвитку особистості.
8. Європейський вимір в освіті – це…
а) впровадження міжнародних стандартів освіти на основі спільних культурних цінностей, поваги до відмінностей, співробітництва, прав людини;
б) впровадження інтегрованих форм навчання;
в) впровадження інформаційно-комунікативних технологій;
г) усі варіанти відповідей ( а), б), в)) вірні.
9. До ключових категорій педагогіки не відносяться:
а) управління;
б) розвиток;
в) виховання;
г) освіта.
10. Об’єктом педагогіки виступає:
а) виховна діяльність;
б) виховання як свідомий і цілеспрямований процес;
в) виховання людини людиною;
г) підготовка підростаючого покоління до життя.
11. Модернізація освіти – це…
а) проектування нових освітніх закладів;
б) інформатизація освіти;
в) програмування управлінських дій у сфері освіти;
г) оновлення змісту, форм, методів, підходів.
12. Законодавство України про освіту базується:
а) на Законах України «Про освіту», «Про вищу освіту»;
б) на Конституції України і Законах України «Про освіту», «Про вищу освіту» та інших законодавчих актах України;
в) на Національній стратегії розвитку освіти в Україні до 2021 р. та інших актах законодавства України.
г) на Конституції України та Законі України “Про освіту”.
13. Що є ознаками мети:
а) модель бажаного результату;
б) прагнення до його досягнення;
в) результат навчально-пізнавальної діяльності;
г) планомірність дій викладача і студентів?
14. Які способи постановки цілей навчання є типовими:
а) через зміст навчання, через діяльність викладача;
б) через внутрішні процеси інтелектуального, емоційного, особистісного та іншого розвитку слухачів, через їхню навчальну діяльність;
в) за результатами педагогічного аналізу навчального процесу;
г) усе перелічене вище.
15. Коли ціль навчання поставлена діагностично:
а) якщо дано точний і повний опис якості, що досягається, яку можна безпомилково відрізнити від інших якостей;
б) якщо є спосіб для однозначного виявлення якості в процесі об’єктивного контролю;
в) якщо можливо заміряти якість, яка діагностується на основі даних контролю, існує шкала оцінки якості, яка спирається на результати вимірювання;
г) усе перелічене вище?
16. Із скількох компонентів складається зміст освіти як педагогічно адаптований соціальний досвід:
а) з 3 компонентів;
б) з 4 компонентів;
в) з 6 компонентів
г) з великої кількості компонентів?
17. Що таке знання:
а) продукт пізнання людьми предметів і явищ дійсності, законів природи і суспільства;
б) адекватно зафіксована в мовній формі і пам’яті людини дійсність, що пізнається;
в) сукупність фактів, даних, інформацій, які узагальнені та утворюють певну систему;
г) засоби (правила) навчально-пізнавальної діяльності?
18. Що є основою виховного процесу:
а) діяльність та спілкування індивіда;
б) особистісно орієнтований підхід до людини;
в) самовиховання особистості;
г) цільовий підхід до організації виховного процесу?
19. Який компонент виховного процесу включає в себе основні напрями виховної діяльності:
а) цільовий;
б) змістовний;
в) операційно-діяльнісний
г) мотиваційний?
20. Яке твердження характеризує ознаку гуманного виховання:
а) повна свобода дій вихованця;
б) повага до особистості, визнання її прав і свобод;
в) заохочення добрих справ;
г) забезпечення ефективності розвитку особистості?
Блок 2.
Андрагогічні основи навчання в закладах післядипломної освіти
1. Що означає принцип особистісного підходу в гуманістичній парадигмі освіти?
а) орієнтація на індивідуальні особливості студентів;
б) знання різних підходів до структури особистості;
в) урахування закономірностей розвитку особистості;
г) використання синтетичного підходу до розвитку особистості.
2. Назвіть принципи гуманістичного виховання студентів:
а) принцип народності;
б) принципи гуманізації та демократизації;
в) принцип професійної спрямованості;
г) принципи диференціації та індивідуалізації.
3. Особистісно орієнтоване навчання спрямоване перш за все на…
а) створення оптимальних умов для розвитку й становлення особистості як суб’єкта діяльності та суспільних відносин, яка здійснює їх у відповідності до ієрархічної системи гуманістичних особистісних цінностей;
б) розвитку в людині механізмів самореалізації, самовдосконалення, адаптації, саморегуляції, самозахисту, самовиховання й інших, необхідних для становлення особистісного образу й діалогічного, безпечного способу взаємодії з іншими людьми, природою, культурою, цивілізацією;
в) створенні умов для розвитку моральної особистості, для формування моральних відносин у системі особистість – суспільство – природа;
г) усі варіанти відповідей ( а), б), в)) вірні.
4. До методів гуманістичної педагогіки не належить:
а) заохочення;
б) підтримка;
в) співпереживання;
г) наказ.
5.Андрагогіка – це:
а) гуманістична педагогіка;
б) наука про модернізацію вищої освіти;
в)наука про теорію та технологію навчання дорослих ;
г) наука про навчання упродовж усього життя
6. Модель навчання – це:
а) алгоритм побудови навчального заняття;
б) систематизаваний комплес основних закономірностей діятельності викладача і дорослого учня;
в) професійна спрямованість змісту заняття;
г) процесс обучения.
7.До функцій викладача за андрагогічній моделі відноситься все, крім:
а) консультант;
б) эксперт;
в) помічник;
г) інформатор.
8. Який принцип навчання не відповідає андрагогічній моделі:
а) пріоритет самостійного навчання;
б) принцип спільної діяльності;
в) принцип опору на досвід дорослого учня;
г) принцип приподовідповідності.
9.Принципи особистісно орієнтованої освіти – це:
а) самоактуалізації, індивідуальності, суб’єктності, вибору, творчості й успіху, довіри і підтримки;
б)науковості, проблемності, наочності, активності, доступності, систематичності;
в) діяльнісний, полісуб’єктний, антропологічний, принципи;
г) культурологічний, етнопедагогічний.
10. Гуманізація вищої освіти – це:
а) надання студентам нових освітніх послуг;
б) орієнтація змісту на особистість студента, формування у нього потреби в саморозвитку, самовдосконаленні;
в) розвиток творчих здібностей, духовне збагачення;
г) збільшення кількості гуманітарних предметів.
11. Вихідна концептуальна ідея, модель постановки та вирішення проблем, панівна в певний період розвитку суспільства - це:
а) закон;
б) концепція;
в) парадигма;
г) доктрина.
12. Освітня парадигма, яка розглядає педагога і студента як рівноправних суб'єктів освітнього процесу, орієнтована на розвиток особистості, діалог і підтримку, називається:
а) традиційною;
б) раціоналістичною;
в) гуманістичною;
г) гуманітарною.
13. Які з наведених вимог до системи освіти є найважливішими в сучасній Україні?
а) виконання державного соціального замовлення щодо підготовки та підвищення кваліфікації фахівців;
б) реалізація вимог державного стандарті до змісту та рівню професійної підготовки тих, хто навчається;
в) організація мережі освітніх закладів, здатної до реалізації потреб у професійної підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації фахівців;
г) забезпечення високої якості освітнього процесу та наукових досліджень в освітніх закладах України.
14. Професійна компетентність містить:
а) теоретичну готовність до педагогічної діяльності;
б) практичну готовність до практичної діяльності;
в) наявність певних знань, умінь і навичок;
г)знання, уміння , навички і досвід професійної діяльності.
15. У процесі педагогічної взаємодії між викладачем-андрагогом і дорослим учнем складаються відносини:
а) об'єкт-об'єктні;
б) суб'єкт-суб'єктні;
в) об'єкт-суб'єктні;
г) суб'єкт-об'єктні.
16. Яка особистісна функція в концепції гуманістичної освіти визначає здатність тих, хто навчається, сумніватися, вибирати, не погоджуватися?
а) гуманітарна;
б) критична;
в) самореалізації;
г) колізійна.
17. Мета особистісно орієнтованої освіти:
а) створення умов для розвитку (саморозвитку) особистості;
б) всебічний розвиток людини;
в) моральне досконалість;
г) вміння ладити з іншими людьми.
18. Визначте загальну ідеологію модернізації вищої освіти:
a) орієнтація на активізацію людського капіталу;
б) підвищення її ефективності та конкурентоздатності;
в) формування ставлення до людини як до засобу соціального прогресу;
г) зміна освітніх програм.
19. Визначте, який вид навчально-пізнавальної діяльності характеризується високим рівнем абстрактності, науковості, оригінальності та нестандартності:
а) за зразками;
б) конструктивно-варіантна;
в) евристична;
г) творчо-дослідницька.
20.Визначте, який вид навчально-пізнавальної діяльності передбачає вирішення окремих проблем, поставлених на лекції, семінарі чи практичному занятті:
а) за зразками;
б) конструктивно-варіантна;
в) евристична;
г) творчо-дослідницька.
Блок 3
Особливості навчального процесу у системі післядипломної освіти. Форми і методи навчання
1. Назвіть складові процесу навчання:
а) викладання та учіння;
б) педагогічний експеримент;
в) комунікація;
г) виховання.
2. Назвіть функції навчального процесу:
а) освітня і виховна;
б) розвивальна;
в) професійна;
г) всі відповіді вірні.
3. Яка функція навчального процесу спрямована на формування професійних та індивідуальних якостей особистості:
а) освітня;
б) розвивальна;
в) особистісно – зорієнтована;
г) професійна.
4. До якої форми учіння належить підготовити студентами рефератів до семінару:
а) слухання;
б) читання;
в) виконання вправ;
г) самостійна робота.
5. Який принцип навчання називають «золотим правилом» дидактики :
а) наочності;
б) індивідуального підходу;
в) емоційності;
г) науковості.
6. Назвіть складові державного стандарту вищої освіти:
а) освітня характеристика;
б) освітньо-кваліфікаційна характеристика;
в) нормативна частина освіти;
г) вибіркова частина освіти.
7. В якому нормативному документі ВНЗ конкретизуються форми проведення навчальних занять, їх обсяг, форми і засоби контролю?
а) ОПП;
б) ОКХ;
в) навчальний план;
г) робочий навчальний план.
8. Назвіть складові ефективного навчання:
а) зворотній зв`язок;
б) контроль;
в) бесіда;
г) оцінка.
9. Назвіть форму організації навчання, яка не стимулює творчу активність і продуктивність діяльності студентів:
а) інструктаж;
б) ділова гра;
в) мозковий штурм;
г) дискусія.
10. Які методи навчання не відносяться до активних:
а) навчальна дискусія;
б) конференція;
в) інструктаж;
г) бесіда.
11. Визначте тип лекції, який не входить до їх класифікації:
а) інформаційна;
б) орієнтовна;
в) виховна і розвивальна;
г) узагальнююча.
12. Визначте тип лекції який сприяє розвитку теоретичного мислення, пізнавального інтересу, забезпечує професійну мотивацію:
а) проблемна лекція;
б) лекція-візуалізація;
в) бінарна;
г) лекція-дискусія.
13. Назвіть ігровий метод, який використовує викладач для моделювання професійної ситуації:
а) ігрова дискусія;
б) рольова гра
в) ігрова ситуація
г) всі відповіді вірні.
14. Назвіть переваги організацій самостійної роботи студентів за допомогою інформаційних технологій:
а) формування навичок аналітичної та творчої діяльності;
б) самоконтроль якості знань;
в) забезпечення оптимальної послідовності, швидкості сприйняття матеріалу;
г) все вірно.
15. Визначте, для якого виду навчання відноситься орієнтація на розвиток потенційних можливостей людини, її інтелектуальну, чуттєву, вольову сфері:
а) розвивальне навчання;
б) дистанційне навчання;
в) модульне навчання;
г) проблемне навчання.
16. Цілі навчання – це…
а) ідеальна модель взаємодії викладача зі студентами;
б) досягнення максимальних результатів навчання;
в) ідеальна модель бажаного результату засвоєння освіти;
г) навченість, вихованість, розвиненість.
17. Зміст освіти – це …
а) сукупність обов’язкових елементів;
б) соціально орієнтована і педагогічно адаптована система знань, досвіду виконання способів діяльності й досвіду емоційно-ціннісного ставлення, оволодіння якими забезпечує основу для розвитку студента;
в) матеріал, викладений у підручниках і навчальних посібниках;
г) факти, поняття, ідеї та теорії, які студент відбирає для засвоєння відповідно до своїх нахилів.
18. Принципи навчання – це…
а) система відповідних дидактичних вимог;
б) суттєвий зміст функцій методів навчання;
в) постановка навчальних проблемних завдань;
г) елементи змісту освіти.
19. Основними вимогами до організації навчання є:
а) виховні;
б) дидактичні;
в) психологічні;
г) всі пункти (а), б) в)) вірні.
20. Галузевий стандарт ОПП застосовується в таких випадках:
а) при діагностиці рівня якості освітньо-професійної підготовки;
б) при розробці вищими навчальними закладами варіативного компонента галузевого стандарту;
в) при прогнозуванні потреб підприємств галузі у фахівцях відповідного профілю;
г) при розробці робочих навчальних планів і програм.
Блок 4
Сутність і особливості професійно-педагогічної діяльності викладача вищої школи
1. Визначте, який стиль спілкування викладача зі студентом ґрунтується на глибокій повазі, довірі й орієнтації на самоорганізацію і самоуправління особистості та колективу:
а) демократичний;
б) авторитарний;
в) ліберальний;
г) авторитетний.
2. Який із напрямів педагогічної діяльності викладача ВНЗ не входить в його компетенцію:
а) навчальна діяльність;
б) виховна діяльність;
в) методична діяльність;
г) художньо-естетична діяльність.
3. До якого виду педагогічної діяльності викладача ВНЗ належить розробка методичних рекомендацій щодо організації навчального процесу:
а) організаційно-методична;
б) навчальна;
в) виховна;
г) методична?
4. Назвіть якості, що належать до педагогічних здібностей сучасного викладача:
а) креативність;
б) рефлексія;
в) комунікативність;
г) всі відповіді вірні.
5. Назвіть показник ефективності професійної діяльності викладача:
а) знання, вміння, досвід;
б) продуктивність;
в) кваліфікація;
г) все вище зазначене.
6. Визначте форму підвищення кваліфікації викладача на робочому місці в іншому закладі за індивідуальним планом:
а) практика;
б) стажування;
в) тематичне удосконалення;
г) цикл спеціалізації.
7. Який із стилів спілкування викладача характеризує традиційну модель освіти?
а) ліберальний;
б) авторитетний;
в) авторитарний;
г)демократичний.
8. Яка функція викладача є найголовнішою в системі особистісно орієнтованої освіти?
а) прогностична;
б) інформаційна;
в) діагностична;
г) соціалізація або забезпечення засвоєння та відтворення учнем соціального досвіду.
9. Який рівень готовності викладача вищого навчального закладу до педагогічної діяльності є найвищим
а) уміє розповісти те, що знає сам;
б) уміє передати знання з окремих розділів, тем;
в) уміє пристосувати своє повідомлення до особливостей аудиторії;
г) уміє формувати систему знань, умінь, навичок як засіб становлення та розвитку фахівця
10. Основними показниками професіоналізму викладача є все, крім:
а) володіння технологіями інтерактивного навчання;
б) уміння вивчати аналізувати й критично оцінювати власну професійну діяльність;
в) професійна мобільність;
г) наявність вищої освіти.
11.Який тип взаємодії викладача з студентами не відповідає сучасності:
а) діловий;
б)авторитетний;
в)особистісний;
г)маніпулятивний
12.Основні напрями діяльності викладача:
а) навчальна;
б) методична;
в)дослідницька
г) усі відповіді вірні.
13. Вкажіть, що є основою педагогічного артистизму:
а) педагогічна техніка;
б) духовна культура;
в) емоційність;
г) акторська майстерність.
14. Виберіть ознаки, що свідчать про відсутність контакту в спілкуванні викладача зі студентами:
а) взаємне особистісне сприйняття викладача та студентів;
б) відкритість у стосунках і відвертість у висловлюваннях;
в) згода з головними змістовими положеннями взаємодії;
г) відсутність емоційної задоволеності взаємодією.
15.Визначте тип професійного спілкування, що забезпечує суб'єкт-суб'єктну взаємодію викладача зі студентами:
a) діалогічне;
б) монологічне;
в) закрите;
г) авторитарне.
16.Визначте, яка функція викладача ВНЗ забезпечує перетворення суспільно значущого змісту знань в акт індивідуального пізнання:
a) організаторська;
б) інформаційна;
в) трансформаційна;
г) мобілізуюча.
17. Визначте, до якого компоненту педагогічної діяльності належить вивчення особливостей навчального процесу і результатів власної діяльності:
a) до конструктивного;
б) до організаторського;
в) до гностичного;
г) до комунікативного.
18. Назвіть компонент педагогічної майстерності викладача, який виконує роль системоутворюючого фактора:
а) педагогічні знання;
б) педагогічні здібності;
в) гуманістична спрямованість;
г) педагогічні вміння.
19. Визначте правило, коли викладач виділяє логічним наголосом слова,
особу або явище:
а) правило протиставлення;
б) правило зіставлення;
в) правило порівняння;
г) правило нового поняття.
20.Визначте етап професійно-педагогічної діяльності, на якому викладач моделює майбутнє спілкування зі студентами:
a) початковий;
б) організаційний;
в) прогностичний;
г) аналітичний.
Блок 5
Технології навчання у вищій та післядипломній освіті
1. Мета педагогічних технологій – це…
а) удосконалення педагогічної системи;
б) керованість освітнім процесом;
в) підвищення ефективності освітнього процесу;
г) ознайомлення із сучасними педагогічними інноваціями.
2. Головними критеріями передового педагогічного досвіду є все, крім:
а) актуальності;
б) новизни результатів;
в) наявності матеріальних умов для поширення досвіду;
г) особистості автора досвіду.
3. Виберіть вірне визначення терміну «педагогічна інновація»:
а) галузь знань, що включає методи, засоби навчання і теорію їхнього використання для досягнення цілей навчання;
б) процес оновлення чи вдосконалення теорії і практики освіти, який оптимізує досягнення її мети;
в) це наука про розвиток, освіту, навчання і виховання особистості школяра на основі позитивних загальнолюдських якостей та досягнень педагогічної думки, а також основ інформатики;
г) нововведення, які ґрунтуються на використанні досягнень науки і передового досвіду, а також на застосуванні цих нововведень у найрізноманітніших галузях і сферах діяльності.
4. Поняття «інновація» означає:
а) «реконструкція»;
б) «оновлення, зміна, нововведення»;
в) «експериментування»;
г) «творчість педагога».
5. Структуру педагогічної інноватики становлять:
а) педагогічна аксіологія;
б) синергетика;
в) педагогічна неологія;
г) педагогічна технологія.
6. Технологія – це…
а) наука про педагогічну техніку;
б) наука про ефективність;
в) наука про майстерність;
г) наука про освіту.
7.Дистанційне навчання – це:
а) процес діалогової взаємодії суб’єктів незалежно від їх розміщення в просторі і часі за допомогою спеціальних технічних засобів;
б) навчання через Інтернет;
в) оперативне листування віддалених суб’єктів шляхом приймання і відправлення електронних листів;
г) прямий контакт з єдиними часовими і просторовими суб’єктами комунікації.
8. Яке із зазначених завдань не відповідає призначенню особистісно орієнтованих технологій:
а) виявлення та підтримка індивідуальних природних здібностей людини;
б) забезпечення засвоєння змісту навчальної дисципліни;
в) допомога в становленні суб’єктності, соціальності, творчої самореалізації особистості;
г) створення умов для розвитку креативності.
9. Визначте можливості учасників відеоконференції:
а) можливість спільної роботи;
б) можливість чути тільки доповідача;
в) можливість бачити тільки доповідача;
г) можливість вводу пароля.
10. Назвіть умову проведення відеоконференції:
a) проведення будь-яким складом учасників;
б) проведення без обмеження її тривалісті;
в) проведення в будь-який час;
г) проведення у встановлений час.
11.Визначте, щоозначає режим on-line :
а) поділ часу;
б) пакетний режим;
в) інтерактивний режим;
г) реальний час.
12. Визначте мету застосування презентації у навчальному процесі:
а) візуалізація навчального матеріалу викладачем з використанням технічних і програмних засобів;
б) надання методичних рекомендацій студентам;
в) демонстрація своїх знань перед людьми, які ставлять вам питання;
г) дотримання принципу науковості.
13. Визначте, чим зумовлена актуальність інформаційних освітніх технологій:
а) вони зручні у використанні;
б) вони вдосконалюють систему освіти, підвищують ефективність навчального процесу;
в) вони не потребують спеціальної підготовки викладача;
г) вони не потребують додаткових ресурсів.
14. У чому полягає мета професійної діагностики?
а) в об'єктивній оцінці здібностей і ділових якостей;
б) у визначенні професійного рівня;
в) у практичних рекомендаціях;
г) в отриманні інформації.
15. У чому полягають принципи професійної діагностики?
а) в оцінці особистісних здібностей;
б) у визначенні індивідуального діапазону;
в) в оцінці психологічних особливостей;
г) в оцінці індивідуального потенціалу.
16. Визначте призначення технологій мультимедіа:
а) обробка великих обсягів структурованої інформації;
б) обробка текстової інформації;
в) вирішення обчислювальних завдань і забезпечення економічної діяльності;
г) створення інструментальних програмних засобів інформаційних технологій.
17. Дайте визначення телеконференції:
а) процес створення, прийому та передачі web-сторінок;
б) інформаційна система в гіперпосиланням;
в) система обміну інформацією між абонентами комп'ютерної мережі;
г) служба прийому і передачі файлів будь-якого формату.
18. Ігрові технології за цільовим призначенням поділяються на:
а) навчальні, тренінгові, контролюючі;
б) узагальнюючі, пізнавальні, репродуктивні;
в) предметні, сюжетні, рольові, ділові, імітаційні, драматизації;
г) дидактичні, виховні, розвивальні, соціалізуючи.
19. Назвіть технологію навчання, яка є комбінованою системою, що сприяє реалізації суб'єкт-суб'єктних відносин в процесі навчання:
а) модульна технологія;
б) проектна технологія;
в) рейтингова технологія;
г) евристична технологія.
20. До інтерактивних технологій навчання не відносять:
а) навчальний тренінг;
б) навчання в співробітництві;
в) аналіз конкретних ситуацій;
г) мозковий штурм.
Блок 6
Організація контролю як зворотного зв’язку у післядипломній освіті
1. Неодмінними вимогами до тестування є:
а) обов`язковий для всіх комплекс випробувальних завдань;
б) чітка стандартизація зовнішніх умов та наявність стандартної системи оцінювання;
в) використання при оцінюванні середніх показників;
г) всі відповіді вірні.
2. Відношення викладача до діяльності студента це:
а) відмітка;
б) судження;
в) перевірка успішності;
г) педагогічна оцінка.
3. Визначте функції контролю якості знань студентів:
а) навчальна, діагностична;
б) розвивальна, виховуюча;
в) стимулююча, організуюча;
г) всі відповіді вірні.
4. Назвіть найгуманнішу форму перевірки знань:
а) контроль викладача;
б) контроль адміністрації;
в) взаємоконтроль;
г) самоконтроль.
5. Назвіть метод навчання, до якого належить тестування:
а) традиційне;
б) програмоване;
в) проблемне;
г) евристичне.
6. Запитання для перевірки знань, які потребують застосування знань і вмінь у дещо змінених умовах називають:
а) репродуктивними;
б) реконструктивними;
в) творчими;
г) допоміжними.
7. Складові контролю за навчального діяльністю студента:
а) перевірка, оцінювання, облік;
б) облік у вигляді оцінок;
в) вимірювання рівня знань, умінь, навичок;
г) виявлення недоліків.
8. Моніторинг – це…
а) контроль навчальних досягнень;
б) збір, збереження; обробка та розповсюдження інформації;
в) аналіз наукових джерел;
г) управління навчально-виховним процесом.
9. Які особливості характерні для методу тестування?
а) зручність математичної обробки;
б) відносна простота процедури та необхідного обладнання;
в) наявність встановлених стандартів;
г) усі відповіді вірні.
10. Система стандартизованих завдань, спрямованих на вимірювання рівня розвитку певної психологічної властивості особистості, називають:
а) контрольною роботою;
б) алгоритмом;
в) тестом;
г) діагностикою.
11. Метод оцінювання, що передбачає орієнтацію на компетентність та досвід спеціаліста, називається:
а) експертиза;
б) інспектування;
в) моніторинг;
г) дослідження.
12. Об’єктивність експертної оцінки залежить від:
а) організації експертизи;
б) компетенції експерта;
в) розробки критеріїв та параметрів експертизи;
г) урахування умов проведення експертизи.
13. До основних умов використання діагностичних методик відносять:
а) всебічну допомогу експертам;
б) постійний склад експертів;
в) використання вільних приміщень;
г) валідність діагностичних методик.
14. Атестація – це:
а) контроль за діяльністю викладача або студента;
б) визначення кваліфікації, рівня знань, умінь педагога або студента;
в) результативність діяльності викладача або студента;
г) звіт про професійно-педагогічну діяльність викладача.
15. Якій основній умові повинна відповідати комплексна контрольна робота:
а) складатися із завдань, за допомогою яких можна оцінити засвоєння студентами головних питань курсу;
б) у неї повинні бути включені завдання усіх чотирьох рівнів: початкового, середнього, достатнього, високого;
в) складатися із завдань, які викликають найбільші утруднення при виконанні;
г) складатися із завдань, які містяться в екзаменаційних білетах?
16. Висновки про рівень професійної діяльності педагога ґрунтуються на:
а) відвідуванні й аналізі системи навчальних занять;
б) аналізі документації викладача;
в) спостереженні й аналізі лекційних занять;
г) вченому ступені і вченому званні викладача?
17. До показників результативності навчально-виховного процесу відносять:
а) рівень компетентності та конкурентоспроможності студентів та випускників закладу;
б) рівень організації навчально–виховного процесу;
в) рівень професійної компетентності викладачів;
г) рівень матеріально-технічної бази закладу.
18. Супровідне оцінювання і поточна регуляція будь – якого процесу в освіті, називається:
а) внутрішній моніторинг ефективності;
б) моніторинг освітніх систем;
в) освітній моніторинг;
г) педагогічний моніторинг.
19. При створенні кваліметричної моделі не враховують:
а) загальну структуру діяльності суб’єкта;
б) вагу параметрів, показників, критеріїв;
в) принципи організації і здійснення навчального процесу у ВНЗ;
г) розподіл параметрів на показники і критерії.
20. Визначення ваги параметрів, показників, критеріїв у кваліметричних моделях здійснюється шляхом:
а) використання методу експертної оцінки;
б) колективного обговорення;
в) випадкового вибору;
г) рейтингового оцінювання.
Коментарi